Νέα των Live Καζίνο

Νέες ρυθμίσεις για τις διαφημίσεις τυχερών παιχνιδιών στη Μεγάλη Βρετανία

Και πώς θα επηρεάσουν τη διαφημιστική αγορά για τα καζίνο στην Ελλάδα

Τη στιγμή που στην Ελλάδα διεξάγονται έντονες διεργασίες για την υιοθέτηση ενός νέου νόμου για τα τυχερά παιχνίδια και συζητιέται και η αλλαγή στο πλαίσιο για τις διαφημίσεις των ζωντανών διαδικτυακών καζίνο, στο Ηνωμένο Βασίλειο δεν αποτέλεσε καμία έκπληξη η ανακοίνωση της  ASA για τις ανανεωμένες ρυθμίσεις στο χώρο της διαφήμισης των τυχερών παιχνιδιών. Για μια ακόμα φορά το ελεγκτικό όργανο της χώρας στοχεύει στην προστασία των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων με κύρια προτεραιότητα την αποφυγή παραπλάνησης του κοινού και ιδιαίτερα των νέων κάτω των 18 ετών που δεν καταλαβαίνουν απόλυτα τους κινδύνους που μπορεί να προκύψουν από τα τυχερά παιχνίδια.

Η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA) συνεργάζεται στενά με την Επιτροπή Τυχερών Παιχνιδιών του Ηνωμένου Βασιλείου (UKGC) για την όσο τη δυνατή καλύτερη καταγραφή του προβλήματος και την αντιμετώπισή του. Με τα νέα μέτρα – που θα τεθούν σε ισχύ τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους – θα απαγορευτούν στις ιστοσελίδες ζωντανών καζίνο και στοιχήματος τα παρακάτω:

– Να προβάλουν τις διαφημίσεις τους πριν από τα ποδοσφαιρικά παιχνίδια τόσο της Premier League, όσο και του FA Cup και του League Cup. Το μέτρο αυτό έχει συμφωνηθεί ήδη πέρυσι, αλλά τώρα προστίθεται επίσημα στον κανονισμό της ASA και θα ελέγχεται πολύ αυστηρά.

– Να χρησιμοποιούν άτομα κάτω των 25 ετών για τα διαφημιστικά τους μηνύματα (ανεξάρτητα αν πρόκειται για αθλητή, διασημότητα ή κάποιο πρόσωπο που είναι λιγότερο γνωστό)

– Να προβάλουν τα εμπορικά τους σήματα, τα παιχνίδια και τις προσφορές τους σε περιοχές ιστοτόπων και σελίδων κοινωνικής δικτύωσης που είναι αποδεδειγμένα δημοφιλείς σε ανηλίκους.

Παρόλο που τα ζωντανά καζίνο δεν είναι ικανοποιημένα από αυτές τις περιοριστικές ενέργειες που θα εισαχθούν από τις Αρχές στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι πηγές με τις οποίες μιλήσαμε αποκάλυψαν ότι δε σκοπεύουν να προβάλουν ουσιαστική αντίσταση. Οι online σελίδες και τα επίγεια καζίνο κατανοούν ότι η σημερινή κυβέρνηση επιθυμεί να προστατεύσει όσους μπορεί να υποστούν σημαντική οικονομική και ψυχολογική βλάβη από το τζόγο και δεν μπορούν ανοιχτά να αντιπαρατεθούν σε αυτό.

Διαφημίσεις εταιριών καζίνο από δημοφιλείς παίκτες ίσως απαγορευτούν στο μέλλον

Κάποια επιχειρήματα όμως που χρησιμοποιήθηκαν ενάντια σε αυτές τις νέες ρυθμίσεις έχουν μια κάποια λογική. Για παράδειγμα, ορισμένοι επιχειρηματίες που βρίσκονται στο χώρο υποστήριξαν ότι προσθέτοντας κατώτερο όριο ηλικίας στις διασημότητες που χρησιμοποιούνται στις διαφημίσεις σημαίνει ότι πολλοί γνωστοί παίκτες θα πρέπει να αποκλειστούν από τις καμπάνιες μάρκετινγκ. Και αυτό θα επιφέρει υποτίμηση και πιθανές ζημίες για αυτές που έχουν συνάψει χορηγίες πολλών εκατομμυρίων βρετανικών λιρών. Κάποιοι άλλοι παράγοντες της αγοράς προσπάθησαν να εξηγήσουν ότι ακόμη και τα πιο εξελιγμένα εργαλεία στόχευσης μάρκετινγκ που χρησιμοποιούνται από τους οργανισμούς τους δεν εγγυώνται ένα 100% επιτυχημένο αποτέλεσμα στην αποφυγή περιεχομένου που απευθύνεται σε ανηλίκους. Αυτό που απαιτείται είναι η εξεύρεση μιας πιο προηγμένης τεχνολογίας, η οποία θα κοστίσει τόσο χρόνο όσο και χρήμα για τις ιστοσελίδες, ενώ ταυτόχρονα η ASA θα θησαυρίζει από αυτές επιβάλλοντας πρόστιμα σε όσους συνεχίζουν να εμφανίζονται στα κομμάτια αυτά των ιστοσελίδων.

Ένα ακόμα σημείο διαμάχης στην κουβέντα αυτή για τις διαφημίσεις είναι η άποψη κάποιων που υποστηρίζουν ότι η απαγόρευση των προωθητικών μηνυμάτων πριν από τα αθλητικά παιχνίδια δεν θα έχει μεγάλο αποτέλεσμα,  καθώς η πλειοψηφία των διαφημίσεων εμφανίζονται κατά τη διάρκεια του ματς. Είτε σε διαφημιστικές πινακίδες στα γήπεδα,  είτε στην οθόνη της τηλεόρασης είτε στις φανέλες των παικτών. Φυσικά, οι ακτιβιστές υπέρ του περιορισμού των διαφημίσεων το γνωρίζουν αυτό, αλλά ταυτόχρονα ξεχνούν τα τεράστια χρηματικά ποσά που οι ομάδες της Βρετανικής Premier League εισπράττουν κάθε χρόνο από τέτοιες χορηγίες και διαφημίσεις τζόγου. Αυτά είναι τα χρήματα που τελικά θα χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωση του προϊόντος και την αύξηση της ελκυστικότητάς του, βοηθώντας το αγγλικό ποδόσφαιρο να γίνει η εξαιρετικά επιτυχημένη και κερδοφόρα επιχείρηση που είναι αυτή τη στιγμή.

Διαφήμιση τυχερών παιχνιδιών σε βιντεοπαιχνίδια

Αναμφισβήτητα, το πιο αμφιλεγόμενο μέρος αυτής της παραγράφου για τη ρύθμιση των διαφημίσεων είναι το πώς θα εμφανίζονται τα εμπορικά σήματα των ζωντανών καζίνο και των σελίδων στοιχημάτων στα βιντεοπαιχνίδια. Οι παραγωγοί βιντεοπαιχνιδιών δεν μπορούν να προβούν εύκολα σε στόχευση του περιεχομένου ανά χώρα (εκτός από τη χρήση τοπικών ηχητικών εφέ και την προσθήκη περισσότερων γλωσσών) ενώ η εισαγωγή εργαλείων που θα επιτρέψουν κάτι τέτοιο μπορεί να μην είναι πάντα δυνατή. Ωστόσο, η ASA υποδεικνύει ότι τα περισσότερα video games απευθύνονται σε ανηλίκους (αν και παιχνίδια όπως τα FIFA, η Pro Evolution, το NBA 2K και άλλα αθλητικά παιχνίδια είναι δημοφιλή μεταξύ των ενηλίκων) και αυτό πυροδοτεί τη σύγκρουση. Πώς μπορεί η EA Sports (το στούντιο πίσω από δημοφιλείς τίτλους όπως το NBA Live και το ποδόσφαιρο της FIFA) να αφαιρέσει τον κύριο χορηγό από τις μπλούζες των ομάδων που έχουν συμφωνίες αξίας εκατομμυρίων λιρών με τους φορείς παροχής τυχερών παιχνιδιών; Θα ζητήσουν οι εν λόγω ιστοσελίδες αποζημίωση σε περίπτωση που συμβεί αυτό; Υπάρχει κίνδυνος να επιβληθούν πρόστιμα και απαγορεύσεις για την προώθηση τυχερών παιχνιδιών σε ανηλίκους  σε σημείο που να είναι λογικό να εξετάσουν την κατάργηση αυτών των διαφημίσεων από το λογισμικό τους; Τέτοιες ερωτήσεις είναι δύσκολο να απαντηθούν και πιστεύουμε ότι η ASA και η βρετανική κυβέρνηση θα επανεξετάσουν το θέμα σε κάποιο σημείο στο εγγύς μέλλον. Ειδικά δεδομένου ότι ο κανονισμός για τη διαφήμιση γίνεται αυστηρότερος και πιο περίπλοκος από έτος σε έτος, είναι σχεδόν σίγουρο ότι τα live online καζίνο θα εκφράσουν κάποια στιγμή αντιρρήσεις για αυτό που συμβαίνει.

Το ενδιαφέρον όμως σε όλη αυτή την υπόθεση είναι πως οι ελεγκτικές αρχές τυχερών παιγνίων στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο παρακολουθούν από κοντά τι κάνει η Βρετανική αρχή και η ASA μιας και θεωρούν το έργο τους πρωτοπόρο στη βιομηχανία. Έτσι, πολλές από τις πολιτικές που αυτές υιοθετούν είναι πολύ πιθανόν να εμφανιστούν και σε άλλες χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Η ΕΕΕΠ, το αντίστοιχο ελεγκτικό όργανο στη χώρα μας (με αρμοδιότητες που συνδυάζουν αυτές των UKGC και  ASA στην Αγγλία) έχει ήδη θεσπίσει ένα αυστηρό πλαίσιο κανόνων για τις διαφημίσεις. Μένει λοιπόν να δούμε αν όσα προτείνουν οι Άγγλοι για το 2019 θα εφαρμοστούν κάποια στιγμή και εδώ.

Photo of las_vegas

las_vegas

Related Articles

Back to top button